onsdag 23 januari 2008

Hög tid, to say the least


Ja, nu var det väl sannerligen dags att börja plita lite i bloggen igen. Har, som jag förutspådde i mitt första blogginlägg, haft en rejäl dipp i bloggandet. Det blir säkert inte sista gången.

Hursomhelst har jag precis börjat översätta en serie som jag tror kommer att bli mycket underhållande att jobba med. Den heter Black Books och är brittisk, frän, halvvulgär och kul.

Tror faktiskt att det är en serie som jag skulle vilja äga sen. Får väl ta och köpa boxen när den väl kommer ut, efters som alla filmdistros är så förbannat snåla att man aldrig får några gratisex.

Well, slit och släp är det som gäller idag. Tjing så länge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är väl om serien äger snarare än om du skulle vilja äga den?

Dino Vercotti Giovanni sa...

Så sant, så sant! Nog äger den, som ungdomarna säger!

Anonym sa...

Ditt blogginlägg väcker en ännu större fråga; vem äger egentligen vem i dagens Sverige? Är det jag som äger mina saker eller är det mina saker som äger mig? Och vem äger egentligen mitt eget öde? Jag? Eller staten? Är det inte jag som äger staten och i så fall mitt eget öde?

Stick sa...

Problemet är att du äger en aktie i Staten, och att merparten av aktierna ägs av folk rikare än dig.

... nevermind me. Måndagmorrrrron.