tisdag 29 juli 2008

Iron Fucking Maiden!



Det är officiellt! Det finns inget hårdrocksband som kan mäta sig med Maiden. Så sjukt stort, maffigt, proffsigt, gåshudigt och bra! Bland drygt 56 000 andra vallfärdade jag, Wide och Adde med vänner till Ullevi i lördags för att bevittna detta enorma rock 'n' roll-spektakel.

Tyvärr hade Wide och jag sittplatser (!) i hörnet mitt emot scenen, och där var ljudet faktiskt fritidsgårdskass! Mycket märkligt att man inte kan ordna det bättre påm ett sånt monsterarrangemang som vi under hemvägen räknade ut drog in åtminstone 33 miljoner pickadoller. Dessutom var videoskärmarna på sidorna om scenen pinsamt små. Men i det stora hela var det ändå en vansinnigt grym upplevelse. Maiden levererar!

Sen blev det lite skönt lallande i ett stekhett Göteborg ett par dagar. Vi hade tagit in på hotell Lööf von Eken där Andreas stod för värdskapet. Jag gillar Göteborg, men hatar de kokande metalltuberna de kallar spårvagnar.

Nu åter hemma på Linköpingsmark, och kvällen bjuder på operett på Linköpings slott med mor, halvyster och Emma. Såg faktiskt fram emot den, tills Emma sa att hon hade läst lite om den och att den skulle ha en hel del buskisinslag. I'm shaking in my boots. Huva! Hoppas att det inte blir alltför olidligt.

Well, signing out for today.

Hepp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde på omvägar att du och Alf satt och drack Whiskey på X2000.

Nästa gång jag är i Lkpg ska jag Gunilla dig på stan. watch your back.

Mange sa...

Buskis...mmmmmmmm.

Snackade med Alf för ett tag sedan och han nämnde den där Whiskyn. Hur Gunilla har hört det vet jag inte. Kanske på Internet, man jag ju läsa så mycket där nuförtiden.

Nepp nu är det sängdags. Gonatt!