torsdag 3 juli 2008

Shopping i alkoholens tecken


Idag har jag storhandlat på systemet. Har under ganska många månader slängt alla mina mynt i en burk så fort jag kommit hem. Nu var den riktigt knökfull, så det var dags att casha in. När jag började samla mynten bestämde jag mig för att köpa whisky för hela rasket när burken väl var full. Allteftersom tiden har gått kände jag kanske att det var onödigt att bränna allt på whisky eftersom jag inte är någon storkonsument av den varan, så det bidde lite blandad kompott. 2600 i mynt gömde sig i den lilla burken i alla fall, och nästan 2000 av dem gick åt på Systemet. På inrådan av Emil blev det bland annat en flaska 16-årig Lagavulin. Ska ta ett litet smakprov ikväll. Resten av slantarna blir det nog några plattor öl för. Alltid skönt att ha ett skapligt lager av diverse hemma.

Tjing!

1 kommentar:

Stick sa...

Erm. Kan vi förlägga den där fikastunden hos dig istället för hos mig?

*host*