torsdag 8 november 2007

Pissregn och evighetsväntan på mat...


Det är dagens upplevelser. Trodd att jag enkelt skulle hitta ner till stan från en ny plats, men efter att ha gått rejält vilse hoppade jag på en buss. Den tog mig givetvis inte alls dit jag ville, och när jag väl klev av pissregnade det rejält! Blev helt genomsur innan jag nått min destination - schyssta restaurangen the scotsman - och nu har jag väntat på maten i en halvtimme. To sum it up - ingen bra dag än så länge. Hoppas på bättring. Skickas med en skojig meny som robban stötte på härom dagen. Puss!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag fattar inte... vad är skojigt med menyn? jag har verkligen tänkt men lyckas inte komma på det. suck. nåväl, det är väl bara att acceptera, jag har förlorat min humor, det kanske ingår i att bli mamma.

Välkommen till bloggvärlden föresten, det var på tiden att någon steppade upp och fyllde tomrummet efter Frau Schultz

Dino Vercotti Giovanni sa...

Well, vi kanske har lite olika matlagningstraditioner, men det är inte alltför ofta jag äter överbackad lax. Kanske borde testa... kan vara en hit.

Puss!

Anonym sa...

hahaha.. nu fattar jag. vad skönt jag kanske inte har förlorat min humor än. för övrigt föredrar jag överkörd lax framför överbackad. puss på dig där borta i norgeland

Mange sa...

Kanske något i stil med en annons vi såg här som marknadsförde huset de skulle hyra ut med en massa saker som var Oversized. Som tex Oversized garage, Oversized livingroom

I vanliga fall brukar användandet av över/over ha betydelsen "För mycket". Som i överförfriskad. Men inte när det gäller Oversized garage där man kan smälla in sin Oversized heavy duty truck med 5.5 liters motor.

Dino Vercotti Giovanni sa...

Jupp, det mesta är oversized over there.

Nu ska jag gå och ta mig en oversized dusch, för att sedan kolla på hockey på en oversized tv på Cosmic.